tisdag 12 juli 2011

Scones

Det tog ett tag innan pojkarna somnade igår - världens alla problem skulle först diskuteras!! Det är ganska skoj att sitta och lyssna på två 4-åringar när de pratar med varandra, det blir många goda skratt! De var ganska lyckliga imorse när de kom på att de kunde fortsätta leka idag! Dagen har annars gått ganska snabbt - lite städning och en del tvätt har fixats! Skönt när det är gjort. Vid lunch kom mamman till vår övernattningsgäst! Jag bakade lite scones och kokte kaffe till oss. Det blev scones med fetaost och morötter i - riktigt goda och lite "matigare" än vanliga...

Fotona är från trädgården - just nu är lavendeln fantastisk. Vi trodde inte att det skulle bli några fina plantor i år - vintern tog hårt på vissa av dem och jag har fått dra upp en del. Men - de som jag lät vara har faktiskt blivit jättefina. Jag funderar på att plocka lite och torka den.


Ikväll blir det minsann en lugn kväll i soffan - jag tror att vi alla är lite slitna och vi lär nog somna ganska snabbt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar